В далёком будущем человечество научилось управлять предметами с помощью своего мозга. Это сделало большой прорыв в освоении космоса и поиске новых цивилизаций. Для поддержания существования человечества требовалось очень много ресурсов, и для их добычи приходилось воевать. Была найдена планета с огромными запасами ресурсов, но без войны получить их невозможно. В игре Cortex Command с помощью своего мозга вы будете управлять своим персонажем.

Необычное сочетание. В начале, игрок строит свою базу или бункер (в котором хранится банка с мозгами) и расставляет вокруг бункера своих солдат, роботов, мины, раскладывает оружие и готовит десант. Противник делает то же самое. Потом начинается бой, цель которого добраться до бункера противника и уичтожить его мозг.
Однако самая интересная фишка игры это «Пиксельная физика». Она хорошо знакома нам по таким играм как «Tank Wars», «Scorched Earth», «Worms». Но здесь технология вышла на новый уровень. Во-первых, появились материалы. Каждый объект имеет различную плотность и состоит из множества запчастей. В процессе игры его можно «разобрать» с помощью неплохого арсенала, предлагаемого во встроенном магазине. Во-вторых значительно улучшена динамика. Десантный бот очень реалистично врезается в землю или сжигает все на своем пути реактивной струей. Большая пушка разносит на пикселы солдат противника так, что только каски отлетают. В общем, довольно весело.

Особенности игры:
• Игра использует ранее никем не виданный движок пиксельной физики.
• Полностью разрушаемые уровни
• Гибкий геймплей
• Неповторимость стиля игры
• Возможность строить свои базы
• Полная расчелененка
• Полностью редактируемая база игры
• Поддержка модов и прочее...

Управление
GAMEPADS ARE HIGHLY RECOMMENDED!
D-Pad and at least six buttons each is required (should be around $10 online)

-Player 1 default keys-

WSAD = movement and aiming
H = fire
J = hold for careful aiming
K = hold and use A and D to switch devices, or W to pick up a device on the ground, or S to drop a device.
L = jump
Y = select next non-brain actor
U = select prev non-brain actor
Y + U = select brain

-Player 2 default keys-

Cursor keys = movement and aiming
numpad 1 = fire
numpad 2 = hold for careful aiming
numpad 3 = hold and use Left and Right to switch devices, or Up to pick up a device on the ground, or Down to drop a device.
numpad enter = jump
numpad 4 = select next non-brain actor
numpad 6 = select prev non-brain actor
num 4 + 6 = select brain

-Misc keys-

Ctrl+R = Reset current activity
Ctrl+P = Show performance stats
Alt+Enter = TOGGLE FULLSCREEN

Changelog
• Fixed broken custom pie menu options; now they work as advertised
• Fixed over-drawing of glow effect on selection cursor and aiming reticules. No more fat glows
• Fixed duplicate team objective cursors added each frame in activities.
• Fixed additional (I think all!) mouse control conflicts with other control schemes.
• Fixed resolution setting issue. The game will now try to use whatever res is set in settings.ini, no matter how high or silly it is. The in-game options menu will still automatically set to 2x fullscreen scaling on high resolutions though. This is a compromise between what will suit first time players, and the power users who want inappropriately high resolutions.
• Gave the Coalition Gatling Drone some more Coalitionish sprites – Lizard
• Added Thumper Grenade Launcher; tweaked Nailgun, Railgun, Scouting Rifle, Annihilator, and a lot of other stuff – CaveCricket48
• Improved Lua AI sentry behavior. Improved aiming at very short distances – Abdul
• The Dummy Rocklet now respond to delivery/stay/return orders properly – Abdul
• Made grappling gun more mouse-friendly – CaveCricket48
• The Lua AI was modified to make it easier to add custom behaviors. Humans try to fly to their targets after losing both their legs. Added a Lua AI for the Gatling Turret – Abdul
• Updated enemy drops in activity scripts, fixed a bug on the Annihiliator – CaveCricket48
• AI now fires the Annihiliator with longer-charged shots. – Abdul
• Heavy Sniper rounds no longer bounce – CaveCricket48
• Balancing of Blast Runner and Gatling Drone and Turrets – TheLastBanana

In the world of Cortex Command, many humans have opted to amputate their entire natural bodies in order to prolong their lives and enable interstellar space travel. Their disembodied brains are hardly helpless, however, as they can remotely control all kinds of machines and craft through artificial interfaces.
Playing as one of these people's brains, you can quickly switch control between many different expendable bodies in order to complete otherwise dangerous tasks - all from the physical safety of your command bunker. Use these technological powers of telepathy to collect gold out of the fully destructible terrain, then purchase even more bodies and materiel with those newly acquired funds!
You can even program the crude A.I.s of your puppet army to complete simple tasks (patrolling, digging, etc.) while your attention and direct control is somewhere else. Use your accumulated forces to protect your brain, explore the world, and defeat your competition!

Видео из игры Cortex Command v27 buildCortex Command Cortex Command Cortex Command Cortex Command Cortex Command