Интересная стратегия Windward, которая создана инди-разработчиками и воплотила в себе лучшие черты Sid Meier's Pirates и вероятно понравится поклонникам стратегических игр. Игра действительно заслуживает внимания и по праву может претендовать на завоевание своих поклонников. Красочные карты, интересные миссии, увлекательный игровой процесс и масса других достоинств могут быть и должны быть вами оценены. Мы надеемся, что данная игра понравится вам и позволит вам весело провести время за любимым занятием - игрой. Ролик в полном описании и скриншоты игры помогут вам оценить стратегию и принять последующее решение о ее скачивании.

Windward это мореходная боевая игра, вдохновленная Sid Meier's Pirates. Разработчики хотели взять боевую систему этой игры и расширить её в десять раз, добавив мультиплеер, различные стили игры, повышение уровня механик, дерево талантов, процедурно-сгенерированные карты, и многое другое.
Сейчас игра в разработке и многих функций пока еще нет, но уже она выглядит очень неплохо. И есть кооперативная карта на 4-х игроков.

Changelog Build 175
Build 175 is a huge update, to say the least. I highly recommend downloading the stand-alone version, as certain features (IRC chat, multiplayer) don't function properly in the web player.

New map: The Ghost Lake (4 vs 4, replaces Azure Lagoon)
New map: The Short Straw (4 player co-op defense)
New ship: Schooner (fastest ship available)
Ships now have a character sheet and inventory
You will now notice items occasionally dropping in combat
Completing the match will now reward the player with a higher quality level-appropriate item
Equipment now plays a major role in your ship's performance -- you can be weak, or uber, depending on what loot you have
You can quickly swap between primary and secondary equipped ammunition with Space Bar (for example: damage and healing cannonballs)
The way experience gets awarded has been redone. You now get awarded for participation, not for defeating enemies (so dying to El Diablo is now great exp!)
New cannonballs that let you heal other ships
New talents that help heal (replaces Deflect which has been removed)
Variety of ammunition with different effects (against units, buildings, sails, etc)
Damage and health re-balancing across all units
Frigate now has a pair of cannons in front and two more in the rear, removing blind spots (and it turns faster)
Brand new UI
IRC chat and multiplayer lobby (stand-alone build required)
You can now respecialize your talents at any time to test out different builds
You can now keep an eye on the multiplayer games while playing in single player
You can chat with others playing Windward via built-in IRC (they don't have to be in your game)
You can chat with people playing Windward from any IRC client, making it easier to get some MP action going
There is now brand-new music
You can rebind your keys, customizing your controls

"Windward is a ship combat game inspired by Sid Meier's Pirates. We wanted to take the ship combat of that game and expand it tenfold, adding multiplayer, various game styles, level-up mechanic, talent trees, procedurally generated maps, and a lot more. From this list, only procedural terrain generation is still in progress. If it sounds interesting, give it a try. You can play it in your browser."

Видео из игры WindwardWindward Windward Windward Windward Windward